VDH Bestuurszaken: Wij zijn u

In de afgelopen 8 jaar zijn wij bezig geweest met een spannende zoektocht. Wij zijn op zoek geweest naar wie wij zijn, wat wij kunnen, waar wij wereldkampioen in zijn en voor wie wij dat willen en kunnen zijn. Of, om het zakelijker te stellen: wij hebben onze identiteit, diensten en doelgroepen bepaald. Wij zijn van een idee een bedrijf geworden en gaan nu een volgende fase in. Een fase waarin wij het navelstaren achter ons laten en de interactie/co-creatie met onze omgeving aangaan. Wij willen ons ontwikkelen en verder groeien.

vdh_bestuurszaken_over_ons_1.jpg

Een eerste stap die wij nu zetten, is de buitenwereld laten weten dat wij er zijn en bestaan. Tot nu toe hebben we onszelf als een goed geheim bewaard, maar nu willen we ons blootgeven, vertellen wie we zijn, wat we doen en samenwerken met anderen. Dit kunnen mensen met ideeën zijn, stagiaires, nieuwe klanten of concullega's.

Om ons (gepast) bloot te kunnen geven, hebben wij VDH Bestuurszaken een nieuw jasje gegeven. Want als je je gaat voorstellen, wil je een goede eerste indruk maken. Daar past voor ons een nieuwe huisstijl bij en een aanpak om met elkaar in gesprek te raken. Hierover zult u regelmatig meer lezen in onze toekomstige nieuwsbrieven. 

Voor nu wil ik nog het volgende met u delen. VDH Bestuurszaken is een bestuurskantoor voor verenigingen, stichtingen en vermogensfondsen. Daarnaast verzorgen we adviestrajecten voor besturen en bestuurders en leggen we de laatste hand aan een opleiding voor bestuurders. De rode draad voor ons is dus ‘ontzorgen en ontwikkelen van besturen en bestuurders’. 

Wij doen dat op onze geheel eigen wijze. Centraal hierin staat ons uitgangspunt ‘klanteigenrepresentatie’. Dit is onderdeel van onze werkwijze en onderscheidt ons daadwerkelijk van onze concurrenten. Klanteigenrepresentatie betekent dat wij in de dagelijkse uitvoering van de activiteiten onze klanten zijn. Wij denken en acteren vanuit de klanten en zoeken dus oplossingen die logischerwijs bij onze klanten passen. Dit internaliseren van de klant en de klantbehoeften gaat heel ver. Hoever? Nou, zo ver dat klanten ons regelmatig verrassen met de vraag: "Hebben jullie ook nog andere klanten naast ons? Dat had ik me niet gerealiseerd."

En elke keer als dat gebeurt, loop ik de rest van de dag met een grote grijns op mijn gezicht rond.

Wordt vervolgd!

Gert van der Houwen,
directeur VDH Bestuurszaken

Delen:

Ander interessant nieuws

Interview

Inspirerende nevenfuncties Marijke du Burck

Marijke du Burck zet zich met veel passie in als secretaris in het bestuur van het SOD & Fie van der Hoop Fonds. Naast haar jarenlange ervaring als ondernemer heeft ze een sterke maatschappelijke betrokkenheid. Ze ziet het als haar missie om bij te dragen aan projecten die kinderen en gezinnen in moeilijke situaties ondersteunen.

Artikel

Expert aan het woord Sophie Zwartkruis

Maatschappelijke verantwoordelijkheid is geen strategie, maar een kernverantwoordelijkheid van ondernemingen. Terwijl de CSDDD-richtlijn grote bedrijven verplicht tot zorgvuldigheid, vraagt de Nederlandse wet al om goed burgerschap. Het landgoedmodel biedt inspiratie: een duurzame balans tussen belangen en de lange termijn. Hoe veranker je dit in je organisatie?

Interview

Vertrouwen als fundament: Het Trust First Initiative

In een tijd waarin regelgeving en toezicht steeds strenger worden, is het essentieel om vertrouwen en verbinding centraal te stellen voor vooruitgang en duurzame waarde. Het Trust First Initiative daagt ons uit om niet vanuit wantrouwen en controle te handelen, maar vanuit vertrouwen en de potentie van gezonde risico’s.