VDH Bestuurszaken: Wij zijn u

In de afgelopen 8 jaar zijn wij bezig geweest met een spannende zoektocht. Wij zijn op zoek geweest naar wie wij zijn, wat wij kunnen, waar wij wereldkampioen in zijn en voor wie wij dat willen en kunnen zijn. Of, om het zakelijker te stellen: wij hebben onze identiteit, diensten en doelgroepen bepaald. Wij zijn van een idee een bedrijf geworden en gaan nu een volgende fase in. Een fase waarin wij het navelstaren achter ons laten en de interactie/co-creatie met onze omgeving aangaan. Wij willen ons ontwikkelen en verder groeien.

vdh_bestuurszaken_over_ons_1.jpg

Een eerste stap die wij nu zetten, is de buitenwereld laten weten dat wij er zijn en bestaan. Tot nu toe hebben we onszelf als een goed geheim bewaard, maar nu willen we ons blootgeven, vertellen wie we zijn, wat we doen en samenwerken met anderen. Dit kunnen mensen met ideeën zijn, stagiaires, nieuwe klanten of concullega's.

Om ons (gepast) bloot te kunnen geven, hebben wij VDH Bestuurszaken een nieuw jasje gegeven. Want als je je gaat voorstellen, wil je een goede eerste indruk maken. Daar past voor ons een nieuwe huisstijl bij en een aanpak om met elkaar in gesprek te raken. Hierover zult u regelmatig meer lezen in onze toekomstige nieuwsbrieven. 

Voor nu wil ik nog het volgende met u delen. VDH Bestuurszaken is een bestuurskantoor voor verenigingen, stichtingen en vermogensfondsen. Daarnaast verzorgen we adviestrajecten voor besturen en bestuurders en leggen we de laatste hand aan een opleiding voor bestuurders. De rode draad voor ons is dus ‘ontzorgen en ontwikkelen van besturen en bestuurders’. 

Wij doen dat op onze geheel eigen wijze. Centraal hierin staat ons uitgangspunt ‘klanteigenrepresentatie’. Dit is onderdeel van onze werkwijze en onderscheidt ons daadwerkelijk van onze concurrenten. Klanteigenrepresentatie betekent dat wij in de dagelijkse uitvoering van de activiteiten onze klanten zijn. Wij denken en acteren vanuit de klanten en zoeken dus oplossingen die logischerwijs bij onze klanten passen. Dit internaliseren van de klant en de klantbehoeften gaat heel ver. Hoever? Nou, zo ver dat klanten ons regelmatig verrassen met de vraag: "Hebben jullie ook nog andere klanten naast ons? Dat had ik me niet gerealiseerd."

En elke keer als dat gebeurt, loop ik de rest van de dag met een grote grijns op mijn gezicht rond.

Wordt vervolgd!

Gert van der Houwen,
directeur VDH Bestuurszaken

Delen:

Ander interessant nieuws

Artikel

Verdiepte Governance: de weg naar een menswaardige economie

In antwoord op de groeiende complexiteit van maatschappelijke vraagstukken kondigt VDH Bestuurszaken met trots het nieuwe project 'Verdiepte Governance' aan. 

Interview

30-jarig bestaan NVTZ

In het jubileumjaar van de Nederlandse Vereniging van Toezichthouders in Zorg en Welzijn (NVTZ), spreken we directeur Marius Buiting over het 30-jarig bestaan en de viering hiervan op het lustrumfestival.

Artikel

De kunst van besturen

[De kunst van besturen] - Een duivels dilemma tussen regelgeving, belangen en ethische reflectie.
In deze editie: integriteit als kompas, hoe vaar je als bestuur de juiste koers?