VDH Bestuurszaken: Wij zijn u

In de afgelopen 8 jaar zijn wij bezig geweest met een spannende zoektocht. Wij zijn op zoek geweest naar wie wij zijn, wat wij kunnen, waar wij wereldkampioen in zijn en voor wie wij dat willen en kunnen zijn. Of, om het zakelijker te stellen: wij hebben onze identiteit, diensten en doelgroepen bepaald. Wij zijn van een idee een bedrijf geworden en gaan nu een volgende fase in. Een fase waarin wij het navelstaren achter ons laten en de interactie/co-creatie met onze omgeving aangaan. Wij willen ons ontwikkelen en verder groeien.

vdh_bestuurszaken_over_ons_1.jpg

Een eerste stap die wij nu zetten, is de buitenwereld laten weten dat wij er zijn en bestaan. Tot nu toe hebben we onszelf als een goed geheim bewaard, maar nu willen we ons blootgeven, vertellen wie we zijn, wat we doen en samenwerken met anderen. Dit kunnen mensen met ideeën zijn, stagiaires, nieuwe klanten of concullega's.

Om ons (gepast) bloot te kunnen geven, hebben wij VDH Bestuurszaken een nieuw jasje gegeven. Want als je je gaat voorstellen, wil je een goede eerste indruk maken. Daar past voor ons een nieuwe huisstijl bij en een aanpak om met elkaar in gesprek te raken. Hierover zult u regelmatig meer lezen in onze toekomstige nieuwsbrieven. 

Voor nu wil ik nog het volgende met u delen. VDH Bestuurszaken is een bestuurskantoor voor verenigingen, stichtingen en vermogensfondsen. Daarnaast verzorgen we adviestrajecten voor besturen en bestuurders en leggen we de laatste hand aan een opleiding voor bestuurders. De rode draad voor ons is dus ‘ontzorgen en ontwikkelen van besturen en bestuurders’. 

Wij doen dat op onze geheel eigen wijze. Centraal hierin staat ons uitgangspunt ‘klanteigenrepresentatie’. Dit is onderdeel van onze werkwijze en onderscheidt ons daadwerkelijk van onze concurrenten. Klanteigenrepresentatie betekent dat wij in de dagelijkse uitvoering van de activiteiten onze klanten zijn. Wij denken en acteren vanuit de klanten en zoeken dus oplossingen die logischerwijs bij onze klanten passen. Dit internaliseren van de klant en de klantbehoeften gaat heel ver. Hoever? Nou, zo ver dat klanten ons regelmatig verrassen met de vraag: "Hebben jullie ook nog andere klanten naast ons? Dat had ik me niet gerealiseerd."

En elke keer als dat gebeurt, loop ik de rest van de dag met een grote grijns op mijn gezicht rond.

Wordt vervolgd!

Gert van der Houwen,
directeur VDH Bestuurszaken

Delen:

Ander interessant nieuws

Artikel

Winnaars KW1 Prijzen 2024

Sinds 2012 geeft VDH Bestuurszaken als bestuurskantoor van de Koning Willem I Stichting met plezier en trots invulling aan de missie van de Stichting: het etaleren en belonen van goed ondernemerschap. Hoogtepunt daarbij is de tweejaarlijkse uitreiking van de Koning Willem I Prijzen.  Op 16 mei 2024 genoten genodigden van een avond vol topentertainment, inspirerende finalisten en drie geweldige winnaars. 

Artikel

De NIS2-Richtlijn: Bent u weerbaar tegen cyberrisico’s?

Stel je voor: je zet je computer aan om je werkdag te starten en je ziet ineens een vreemd scherm. Je kunt niet meer bij je bedrijfsgegevens, tenzij je betaalt. Wat nu? In ons digitale tijdperk wordt het steeds belangrijker om je als organisatie te wapenen tegen cyberrisico’s. De nieuwe Europese NIS2-richtlijn maakt dit binnenkort zelfs voor veel organisaties verplicht. 

Artikel

De kunst van besturen

In het moderne bestuursleven zijn online meetings onmisbaar geworden. Ze bieden gemak en flexibiliteit, maar brengen ook nieuwe uitdagingen met zich mee. Hoe leg je complexe materie uit via een haperende verbinding? En hoe houd je iedereen betrokken en veilig in een virtuele omgeving? In een wereld waar de kunst van het besturen steeds meer digitaal plaatsvindt, vergt het balanceren tussen systeem- en leefwereld een nieuw soort meesterschap.